Sila Klik Pada Iklan

Search This Blog

Wednesday, March 16, 2011

Ubat Gigi Boleh Merosakkan Hati dan Buah Pinggang

Assalamualaikum.

Hai pembaca semua.

Ubat gigi Colgate & Darlie mengandungi "DiethelyneGylcol" yang boleh merosakkan hati dan buah pinggang -Persatuan Pengguna Islam Malaysia 


Saya amat terkejut apabila mendapat info bahawa ubat gigi dari China dikatakan beracun. Bahan - bahan kimia yang beracun dan merbahaya terdapat didalam ubat gigi keluaran China.
 





Bahan tersebut telah diharamkan di USA dan negara Eropah tapi telah dilambakkan di negara kita yang baru je 50 tahun merdeka. Di pasaran jika kita lihat bagaimana ubat gigi keluaran China seperti Colgate kayu sugi dijual dengan harga yang begitu murah. 

Di sini dapat dilihat strategi serta pakatan halus untuk menipu pengguna di negara ini dengan mengaburi orang ramai supaya terpedaya dengan iklan kayu sugi 'Mustapa Maarof'.

 










Ramai yang terkena bila nampak harga murah tapi tak sedar bahaya bahan beracun dari ubat gigi dari China seperti Colgate dan Darlie. Periksa kandungan serta label dibelakang pengeluar dan pengilang ubat gigi anda
 
Jangan beli yang dari China macam Colgate dan Darlie.

Isk, ubat gigi pun letak benda-benda berbahaya. Jaga lah kesihatan diri kita. Mencegah lebih baik dari mengubati.


Terima kasih sudi baca. Lawatlah lagi.

Hati yang Ikhlas tidak akan terkesan oleh pujian mahupun kejian.. Jagalah hati, jangan kau kotori. Jagalah hati, permata hidup ini.

1 comment:

shamyheart said...

uii, bahaya tu.. China ni macam2 la barang yang bahaya dia cipta.. Isk2..

Tag kakak di :http://sha-myheart.blogspot.com/2011/03/c-teamusical-water-ball-giveaway.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila Klik Pada Iklan