Sila Klik Pada Iklan

Search This Blog

Tuesday, February 22, 2011

65 Maut dalam Gempa di Christchurch, New Zealand




PASUKAN menyelamat memanjat di atas bangunan Pyne Gould Guinness yang runtuh di Christchurch. Gempa bumi kuat menyebabkan bangunan runtuh pada ketika kesibukan hari bekerja menyebabkan sekurang-kurangnya 65 orang terbunuh dan ramai lagi terperangkap dalam salah satu bencana alam terburuk melanda negara ini. - AP
Feb 22, 2011 4:04 pm


2011/02/22

CHRISTCHURCH, New Zealand: Gempa bumi kuat mengegarkan satu daripada bandaraya terbesar New Zealand hari ini, menyebabkan bangunan runtuh dan bas terhempap dan sekurang-kurangnya 65 orang maut dalam bencana alam terburuk negara itu.



Ia adalah gempa bumi kedua terkuat yang melanda Christchurch, bandaraya dengan 350,000 penduduk, dalam tempoh lima bulan walaupun gegaran bermagnitud 6.3 itu menyebabkan lebih banyak kerosakan berbanding gempa bumi bermagnitud 7.1 pada September tahun lalu.
“Kemusnahan teruk boleh dilihat... Ini mungkin hari paling malang bagi New Zealand," kata Perdana Menteri, John Key. - AP


Isk, macam-macam bencana jadi sekarang ni. Mujur Malaysia di luar Lingkaran Gunung Api Pasifik. Apa kaitan plak? Berkait la.. Pi la google sendiri.

Kalau tak jumpa jugak, mai tanya kat sini, k. Cikgu sudi mengajarnya.. ;-)

Mari kita lihat gambar-gambar sekitar New Zealand. Credit to Uncle Google.














Cantik giler kot pemandangan kat New Zealand tu. Bilalah dapat pergi ke sana..


Hati yang Ikhlas tidak akan terkesan oleh pujian mahupun kejian.. Jagalah hati, jangan kau kotori. Jagalah hati, permata hidup ini.

187 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila Klik Pada Iklan